A Reebok márka története
Mi a Reebok márka teljes története? Ha bármelyik sportruházati márka rohamos hullámvölgyekkel büszkélkedhet, az a Reebok. A Reebok-ot 1958-ban alapították a JW Foster and Sons nevű sportcipő cég kiválásaként, amely az elsők között használt futótüskéket futócipőiben. A tornacipő-titánnak aligha tartott sportruházati márka az elmúlt években meredeken emelkedett, köszönhetően az "apa tornacipő" visszatérésének, amely az 1980-as években minden idők csúcsára emelte.
A céget, amelyből később Reebok lett, Joseph William Foster alapította az 1890-es években a nagy-britanniai Boltonban. Foster úttörő volt az első szöges futócipők között. Foster megalapítja a JW Foster céget, és a sportcipők fejlesztésére összpontosít. A fiai csatlakoznak a családi vállalkozáshoz, és a cég neve JW Foster & Sons-ra változik. A Foster új stílusú futócipőt fejleszt ki bőr felsőrésszel és szegecses talppal, amely javítja a tapadást a felületen.
A Foster Running Pumps egyre népszerűbb a sportolók körében, és a párizsi olimpián a cipőt Harold Abrahams viselte, aki 100 méteren nyert aranyat Nagy-Britanniának. A cipők később nagy népszerűségnek örvendenek Nagy-Britanniában, és az olimpiai játékok során az élsportolókon is láthatók. Joe és Jeff Foster megtalálta a Reebokot. A márka elnevezése az afrikai antilop fajból - a "rhebok" -ból származik, amely egy dél-afrikai szótárból származik, amelyet egy fiatal Joe Foster fedezett fel.
1979 A Reebok belép az amerikai piacra. Más piacokra is terjeszkedik, és termékeit a világ több mint 28 országában kezdi el értékesíteni. 1980-ban bevezették a sportruházatot és -kiegészítőket is, köztük a tréningruhákat, amelyeket ma is gyártanak és terveznek. 1983-ban adják ki a Reebok Classic Leather tornacipőt, az ikonikus cipőket, amelyeket eredetileg futáshoz készítettek, de később a Reebok márka ezt a cipőt részesítette előnyben mindennapi viseletként.
Cybill Shepherd színésznő narancssárga Reebok tornacipőt viselt az Emmy-díjon. A Freestyle vonal az 1980-as évek aerobik őrületének csúcspontján válik népszerűvé az utcákon és az edzőteremben. 1989 A Reebok bemutatja a híres "Pump" technológiát – a cipő felsőrészében található felfújt kamrák egyéni beállítást tesznek lehetővé a felhasználó számára. Dee Brown kosárlabdázó a közönség előtt tette fel Pumps-ját, mielőtt kosarat szerzett.
1995 Az NBA sztárral, Shaquille O'Neallal együttműködve a Reebok újabb merész lépést tesz az 1990-es években, és megalkotja a "Reebok Shaqnosis" kosárlabdacipőt. 2000-ben a Reebok tíz évre szóló licencszerződést írt alá az NFL-lel. 2001-ben pedig a Reebok szerződést kötött az NBA-vel, és 29 NBA-csapatot és 16 WNBA-csapatot szállít.
2003 A Reebok kiadja az S Carter kollekciót Jay Z rapperrel, ami az első együttműködésük egy nem sportolóval. Az adidas 2005-ben mintegy 3,5 milliárd dollárért felvásárolja leányvállalatként a Reebokot. 2010 A Reebok partneri kapcsolatot létesít a cross training szervezettel, és szponzora lesz e sportág világméretű versenyeinek. 2014 A rapper, Kendrick Lamar aláír a Reebok márkanagykövetének. 2016-ban olyan ismert arcok váltak márkanagykövetekké, mint Gigi Hadid és Ariana Grande.