A Vans márka története
Mi az egész történet a legendás Vans márka és cipő mögött? A ma Vans néven ismert márka eredetileg a név alatt alakult A Van Doren Rubber Company 1966-ban. Szerény kezdetekből született Anaheimben, Kaliforniában. Paul és James Van Doren testvérek, valamint barátai az iránt érdeklődtek, hogy lábbeliket adjanak a kaliforniai vásárlóknak anélkül, hogy nagykereskedelmet adnának a kiskereskedőknek. Pont azért különböztek a versenytársaktól, mert a cipőket szinte közvetlenül a gyárból lehetett megvásárolni. Első modelljük a Vans Authentic volt, amely ma már az egész világon ismert.
Egy egyszerű cipőkonstrukcióra támaszkodtak, azonos vászon felsőrésszel. A férfi modellek akkoriban 4,49 dollárért keltek, és mivel a testvérek csak bemutatómodelleket készítettek, a sneakereket a vásárláskor még aznap elkészítették, és még aznap este átvették. Egyre több üzletet nyitottak villámgyorsan, Paul minden héten új üzletet tudott nyitni. 1979-ben 70 üzletet nyitottak az Egyesült Államokban, és terjeszkedtek a nemzetközi piacra. E gyors stratégia ellenére az üzleti modell legfeljebb közepesen sikeres volt. Az első 10 évben a cég alig volt a felszínen.
Miután a vásárlók panaszokat kaptak a középtalp megrepedésével kapcsolatban, a Vans ma bemutatja az ikonikus, szabadalmaztatott gofri gumi talpat a jobb tartósság érdekében. Gyorsan világossá vált, hogy a cipők alkalmasak gördeszkázásra, és 1976-ban létrehozták az első speciális gördeszkás cipő kollekciót, amelynek megjelenését és funkcionalitását a korcsolyázók - Tony Alva és Stacey Peralta - alkották meg. BMX-re, majd később kosárlabdára is alkalmas modellek születtek.
A ma már híres Era modellt 1976-ban mutatták be, párnázott bokagallérral, gofritalppal és a cég híres "Off the Wall" logójával. Ez a szlogen a társalapító megjegyzéséből ered: „ember, most esett le a falról”, és végül megtalálta az utat a logóba. 1977-ben a cég kiadta az Old Skool néven ismert modellt, amely bőrpaneleket tartalmazott a nagyobb tartósság érdekében. Ugyanebben az évben a Vans bemutatta a Classic Slip-On néven ismert ikonikus modellt. 1978-ban a márka kiadta az SK8-Hi modellt, amely forradalmian magasabb, mint a korábbi, a bokát védő tornacipőik.
1984-ben a márka növekvő népszerűsége ellenére csődöt jelentett. A társaság kilép a tőzsdére, és új befektetőket szerez, akiknek ezúttal a befektetések terén kell megelőzniük a további hibákat. A Vans kiemelkedik a hanyatlásból, és az 1990-es években hatalmas növekedést tapasztal. A Forbes 2000 óta a Vanst Amerika legjobb kisvállalkozásai közé sorolta. 2004-ben a Vans elindította a Vans Customs szolgáltatást – amely lehetővé tette a különböző modellek több száz szín- és mintakombinációjának online vásárlását – lényegében annak az online változatát, amit a Van Doren testvérek a kezdetek óta kínálnak.
2008-ban a Vans jelentősen felgyorsította nemzetközi terjeszkedését, beleértve az indiai, mexikói és sanghaji forgalmazást. Fokozatosan eléri szinte az egész világot, és szükséges utcai divatcikké válik. Ma a Vans a Nike , az Adidas és így tovább a lábbelik egyik fő szereplője. Hiszen ezeket a cipőket szinte mindenki hordja, kulturális örökségük van, kiváló minőségűek, megfizethetőek, a részletek pedig teljesen ikonikusak. Könnyen összeillesztheted őket bármilyen ruhával. Ha egyszer betöröd, tökéletesen alkalmazkodnak a lábadhoz, és hosszú ideig tartanak. Ma már stílusos ruhákat és kiegészítőket is találhatsz a kínálatukban.